Jak dobrac frazy do pozycjonowania?

Dziendoberek! Taka sytuacja: mam małą firmę, ale mam nadzieję że będzie większa ;) Jestem ambitny więc postanowilem pozycjonowac stronkę firemki. Mam niezawiele pieniązkow więc zabieram się za to sam. i tu schody! dużo czytałem blogów na temat seo, ale tam gdzie było o doborze fraz kluczowych to bylo tylko ze mają być dobrane “własciwie” albo “odpowiednio”. czyli jak??? wiem że mają być niezaogolne. Nie wdajac sie w szczegóły zajmuję się branżą budowlaną, możecie mi podać jakieś przykłady takich fraz? Bedę wdzieczny ;)

Komentarz

  • no bez szczególów to jak ci podać przykłady? jak się zajmujesz układaniem płytek no to np “układanie płytek” i możesz dodać miasto w którym jest firma albo “tanio” a jak np. wymieniasz okna to “wymiana okien plastikowych” i znowu miasto
  • Rzeczywiście trudno pomóc Ci bez znajomości szczegółów. Na pewno musisz zastanowić się nad tym, jakie konkretnie usługi oferowane przez Twoją firmę chcesz promować. W przypadku mocno konkurencyjnej branży warto pozycjonować się na tak zwany “długi ogon”, czyli frazy szczegółowe. Dobrą praktyką jest dodawanie do słowa kluczowego na przykład nazwy miejscowości, na terenie której działasz. W pozycjonowaniu chodzi o dobór takich fraz, które są jak najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Liczbę wyszukiwań poszczególnych wyrażeń można sprawdzić na przykład w narzędziu Google Planer Słów Kluczowych. Najprostszą metodą, aby zorientować się w tym, czego internauci poszukują, jest wpisanie słowa kluczowego w wyszukiwarkę i sprawdzenie podpowiedzi. Na dłuższą metę radziłbym jednak skorzystać z pomocy profesjonalistów. Jeżeli nie znasz się zupełnie na pozycjonowaniu, będzie Ci bardzo trudno osiągnąć zadowalające efekty i wygrać z konkurencją w wyścigu o wyższe pozycje w rankingu stron.
  • Moze chociaz na początku bym spróbował a jak już troche budżet podrasuje i firma będzie lepiej prosperowac to pomyśle o zleceniu tego firmie zewnetrznej. Tymczasem skad mam wiedzieć czy wybierac ten długi ogon czy normalne slowa kluczowe?
  • koleś, jesteś zielony! nie bierz sie za to bo tylko sobie zaszkodzisz.
  • Najlepiej wybrać kilka słów kluczowych, a do każdego z nich po kilka słów szczegółowych. Jeżeli masz stronę, na której jest mało treści albo która koncentruje się na wąskiej ofercie, wtedy masz mniejsze pole manewru, jeżeli chodzi o long tail. Ta strategia sprawdza się głównie w przypadku rozbudowanych stron o szerokiej i zróżnicowanej ofercie oraz tam, gdzie intensywnie działa konkurencja. Musisz też zadbać o wartościowe, czyli unikalne i często aktualizowane treści na swojej stronie. Coraz powszechniejsze i bardzo pomocne przy pozycjonowaniu są blogi firmowe - zastanów się, czy nie warto takowego założyć.
  • A co ja bym miał na tym blogu pisać? rozmawiamy o firmie budowlanej a nie modzie czy zdrowym odżywianiu ;)
  • Blogi mają przeróżną tematykę i formę. Twój mógłby zawierać ciekawe i ważne informacje branżowe, odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, rozwiewać wątpliwości, doradzać. Dzięki takiej formie komunikacji z klientem Twoja firma zyskuje na profesjonalizmie i wiarygodności, o ile oczywiście wpisy na bloga są wysokiej jakości. Tutaj możesz poczytać o tym, jak powinien wyglądać dobry tekst: https://supremumseo.pl/jak-powinien-wygladac-idealny-tekst-na-blogu/.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.