Czy opłaca się pozycjonować sezonowo?

Witam, prowadzimy z żoną gospodarstwo agroturystyczne, od początku bardzo dobrze nam prosperowało ale od jakichś 2 lat mamy mniejszy ruch, prawdopodobnie dlatego że miasto się rozwija, powstało kilka pensjonatów które się reklamują i konkurencja rośnie. Wpadliśmy na pomysł zeby też zainwestować w reklamę i nie zostać w tyle. Poczytałem troche i wymyśliłem że moglibyśmy pozycjonować stronę naszego gospodarstwa tylko że to chyba drogo kosztuje a jak mówiłem zyski mamy ostatnio mniejsze. Czy żeby było taniej moglibyśmy pozycjonować stronę sezonowo, przed latem, wtedy kiedy ludzie planują urlopy? Czy to się nam opłaci czy szkoda zaczynać?

Komentarz

  • Żeby Google uznało Twoją stronę za wartościową i umieszczało ją na wysokich pozycjach wyszukiwania, powinna być nieustannie, systematycznie promowana (optymalizacja, aktualizacja strony oraz linkowanie). Nie wystarczy jej “odkurzenie” przed wakacjami. Jak sam zauważyłeś, konkurencja nie śpi i przez cały rok pracuje na swoją pozycję w wyszukiwarce i zbiera żniwo tej pracy w tym ważnym dla Waszej branży okresie przedwakacyjnym. Poza tym na efekty pozycjonowania zwykle trzeba czekać kilka miesięcy. Jeżeli więc chcesz obserwować rezultaty latem, teraz jest ostatni dzwonek, żeby się tym zająć. Nie polecam też przerywania pozycjonowania po zakończeniu sezonu. Google monitoruje takie zachowania.
  • edytowano January 25 Posty: 0
    Ja bym w takiej sytuacji zamiast w pozycjonowanie inwestował w adwordsy, tam zapłacisz za konkretny okres czasu i będziesz się wyświetlał w serpie w tym konkretnym okresie, czyli akurat w twoim wypadku przed wakacjami
  • To prawda, w tym wypadku kampania Adwords może skutecznie uzupełnić pozycjonowanie, jednak nie rezygnowałbym z niego zupełnie. Zaletą linków sponsorowanych, zwłaszcza w przypadku promocji sezonowej jest natychmiastowość działania. Już w momencie skonfigurowania kampanii, reklama prowadząca do Twojej strony pojawia się w wynikach wyszukiwania i jest tam tak długo, jak długo w nią inwestujesz. Jakikolwiek sposób wybierzesz, w Supremum SEO chętnie pomożemy! 
  • Posty: 3
    Faktycznie brzmi bardziej zachecająco, ale zakładam ze jest droższe?
  • To zależy, w jakim okresie rozpatrujemy koszty. W przypadku reklam AdWords płacisz za każde kliknięcie użytkownika w reklamę, a pojedyncze kliknięcia mogą być stosunkowo drogie w branży turystycznej (nawet do kilku złotych za klik). W momencie kiedy kończą Ci się środki, reklama przestaje się pojawiać.W przypadku pozycjonowania, płacisz ustaloną kwotę miesięczną, niezależnie od liczby kliknięć. Z naszych badań wynika, że w perspektywie roku, pozycjonowanie bywa średnio 5 razy tańsze niż AdWords.
  • Posty: 3
    Czyli jednym słowem nie ma co czekać do maja tylko działać. No dobra, dziękujemy za rady
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.